Sammanfattning v.7

Blindspot 4x12
Patterson och Rich åkte till Peru för att försöka rädda Jane. De två kompletterar verkligen varandra, särskilt vid detta uppdrag. Gillar helt enkelt de två tillsammans! Allt det som händer med Zapata intresserar mig inte alls just nu, även fast man vet att hon är på den goda sidan, kan jag inte låta bli att ogilla henne lite. Hon är ingen favorit karaktär hos mig just nu... Sen det som hände Jane (sluta läsa nu om du inte vill veta vad som hände henne), hon överlevde tack vare att Patterson och Rich hittade boken som i sin tur räddade Janes liv. Hoppas inget mer händer Jane, och att hon får vara lycklig med Kurt ett tag i alla fall!
 
Manifest 1x15
Jag tror allt Jared blev lite svartsjuk när han fick reda på om Zeke, det var nog därför han tog den där koppen för att kolla hans dna. Han litar verkligen inte på honom! Undra vem som är Zekes mamma, har fått för mig att den kan vara en twist? Michaela försökte verkligen få den nya killen som kom tillbaka från det döda att inte missbruka sina "kall" för att slippa ett fängelsestraff. Hon klarade det dock inte. Alla fick se att dessa "kall" kan avändas till både gott och ont... 
 
Lethal weapon 3x13
Jag har saknat att kolla på den här serien, men nu är den äntligen tillbaka med ett nytt avsnitt. Ett rätt så underhållande avsnitt om man bortser från Coles skottskada. Trish ska bli statsåklagare (om jag minns det rätt) och då behövde dem  undersöka hela hennes familj och se om dem har något att dölja. Såklart blev Roger nojig, typiskt även fast han inte riktigt hade något. Men Trish var gift innan hon träffade Roger, som hon inte hade berättat för Roger. Och Roger är Roger och flippade ut som vanligt... Sen måste jag flika in alla scener med Cole när han var yngre och fortfarande bodde med sin mamma. Det sorgligaste var nog när hon dog. Det var tufft att se på!
 
Deadly class 1x05
Marcus, Saya, Willie, Maria & Billy åker till Las vegas för att döda Billys pappa. Inte långt efter är Maris galna pojkvän Chico, som är arg för att hon smet iväg. Det kan inte sluta bra, eller hur? Det gjorde det inte heller... Marcus fick i sig för mycket syra och blev verkligen jättekonstig, de andra tog också droger. Det var ett bra avsnitt, trots allt våld och blod... Undra om deras handlingar kommer att få konsekvenser nu när en av dem är döda?
 
Roswell, new mexico 1x05
Jag visste väll att Michael inte dödade de där tjejerna, men det jag inte såg var att det var Isobel som gjorde det... och nu vet Liz om det också. Frågan nu är väll, varför gjorde hon det? Sen det hela med Kyle och Alex. Nu vet dem att Rosa, Liz systers, egentligen är dotter till Kyles pappa. Undra hur länge dem kan hålla det hemligt från Liz?
 
#1 - - Karin:

Jasså, du gillar inte Zapata. Jag gillar henne! Vet inte varför, men bara är så.

Från att ha varit väldigt emot att Cole skulle komma in i Lethal Weapons är hans story den mest intressanta. Tycker dock fortfarande att serien bör läggas ner.

Svar: Just nu kanske hon inte är min favorit person, men hon växte lite grann i senaste avsnittet!
Ja, han tillför mycket bra till serien just nu. Tycker ändå den borde fortsätta, men bara om Damon Wayans fortfarande är med i serien! Annars kan den läggas ner!
kristin hedqvist