Recension: Fantastic beasts - The Crimes of Grindelwald

Vad tycker jag om filmen

Det bästa: Det var kul att återse alla karaktärer men ocskå de nya som har tillkommit, särskilt Jude Law som spelar Albus Dumbledore. Gillade också Zoë Kravitz som spelar Leta Lestrange, vilket är personen som Newt Scamander växte upp med och verkligen gillade. Vi fick också se News bror vilket var kul att se, Jag måste säga, även fast jag inte är ett stort fan av Johnny Depp så måste jag säga att han passar bra som skurken Grindelwald. Måste säga att han är väldigt övertygande i det han säger, och jag förstår varför vissa går över till hans sida.

Det här är verkligen ingen tråkig film, 2 h 13min gick väldigt fort, det händer en hel del som jag gillar. Tycker Gredence är bra för att handligen ska gå framåt utan att kännas påkrystad. Tänk också att vi fick lite bakgrund till Voldemorts orm Nagini, som var med i den här filmen men som människa. Det är en hon, och hon blev bara en orm pga en förbannelse. Sen det stora avslöjandet, tänk att Gredence egentligen är en Dumbledore! Ska bli spännande att få följa den historian och se hur det slutar.

Det sämsta: Ibland kunde jag tycka att det hände lite väl mycket, att det var för många karaktärer och att det gjorde att Newt nästan hamnade i skymundan. Sen så tycker jag att Newt och Tina relation skulle visas ännu mer. Det är ju så öppenbart att dem gillar varandra! Hela Jacob och Queenie relationen var ju inte heller bra, det kan inte ha varit lätt för Queenie att älska en "mugglare" då det är olagligt att gifta sig med en sådan. Det är nog en stor del till varför hon gick över till Grindelwald. Hoppas hon inser att hon inte hör hemma där utan med hennes syster Tina, Jacob och Newt.

Egentligen finns det inte så mycket negativt med den här filmen att skriva om, jag gillade det mesta, gillade specialeffekterna och vissa av de nya karaktärerna!

Betyg

4/5. Varför inte ge den det hör betyget, är annars så snål med att ge bra betyg. Tycker filmen förtjänar det. Jag tycker helt enkelt att det här är en bra film!

Serier på HBO

Kommentar

HBO har några av de bästa serierna hos sig, det här är en ny serie hos dem och jag måste säga att jag gillar den. Har inte börjat se på den ännu, men jag har sett på trailern, och den gillade jag verkligen. Tycker det verkar vara en riktigt härlig serie med en riktigt bra historia att berätta.