Sammanfattning v.45

A Discovery of witches 1x08 *Säsongsavslutning*
Efter att Diana upptäcker Juliett försöker Matthew rädda henne men blir själv nästan dödad på kuppen. Men Diana hittar såklart ett sätt att rädda honom. Sen inser dem att dem inte kan vara kvar och bestämmer sig för att gömma sig i det förflutna, så Diana börjar att öva att gå tillbaka i tiden. De övriga som är efter dem två försöker att få reda på vart hon befinner sig  och hittar Diana och Matthew precis när dem ska hoppa tillbaka i tiden. Och där tar avsnittet slut, och man vet inte riktigt vad som händer med dem, han dem hoppa eller hur blev det? Det kommer i alla fall en andra säsong, ser ut att komma en tredje också. Så nu har jag verkligen något att se fram emot!
 
Blindspot 4x04
Jag irriterar mig fortfarande rätt så mycket på Jane/Remi, tycker inte alls om hur hon är nu och alla hennes små leenden! Det som kanske är lite positivt att Kurt börjar verkligen se att det är något fel med Jane/Remi, det var bra att Allie nämnde det för honom för annars skulle han nog ha förnekat sina misstankar in i det sista. I slutet av avsnittet så möts Zapata och Read igen, men inte på ett bra sätt så får se hur detta kommer att utvecklas.
 
Manifest 1x06
Cal intresserar mig mer och mer, det är något med honom som verkligen står ut. Hur kan han egentligen känna en annan människans hälsotillstånd. Han hamnade på sjukhus med hög feber som dem inte fick ner pga det! Michaela berättar äntligen för Jared om vad hon kan göra och han verkar ta det rätt okej ändå? Det som regeringen(eller om det bara är ett företag) håller på att göra tester på några av passagerarna från flygplanet 828. Tycker är lite mysko, varför behöver dem ens göra något sådant? 
 
Lethal weapon 3x06
Det här var ett riktigt bra avsnitt, till och med fallet intresserade mig och det händer ju inte vanligtvis i denna serie. Mycket handlade om Cole, vad som han har varit med om när han först blev rekryterad till CIA. Roger har som vanligt något problem med någon, den här gången Trish klient som visade sig vara en polis som sedan blev Baileys partner. Dem kan bli en intressant kombo. haha!
 
Magnum P.I 1x07
Tyckte det här avsnittet var rätt så gulligt, Magnum fick i uppdrag att hitta en katt som hade försvunnit. Kattägaren var ett litet barn som gärna ville hitta sin lilla kattvän. Magnum verkade dessutom fatta tycka för hennes mamma. Men som han sa, så verkar han inte ha kommit över sin mystiska exflickvän som vi aldrig har träffat förut. Kanske dags att vi får träffa henne då hon verkar ha varit en stor del i Magnums liv.
 
9-1-1 2x05
Jag antar att mycket av fokuset låg på Maddie och Hen i det här avsnittet. Det är väll bra att man får lära känna Maddie ännu mer, för jag har inte riktigt fasnat för henne ännu. Det är inget fel på henne men hon är inte heller någon jag kommer sakna om hon försvinner... Trodde där ett tag att Hen skulle låta sitt ex dö, men hon tog sitt förnuft till fånga och hjälpte henne ändå. Det är stort med tanke på deras historia.
 
Legends of tomorrow 4x03
Jag gillar inte att Nate inte är med de andra på uppdrag men nu man ju i alla fall varför han inte vill vara på skeppet just nu. Jag trodde verkligen där ett tag att Ray verkligen attackerade legenderna men det visade skönt nog att det inte var honom även fast jag trodde där ett tag att det var honom. För ärligt talat kan han vara lite väll ordentlig ibland. Annars så älskar jag fortfarande Constantin, och Maya... tänk om hon är tillbaka, eller ja, kanske inte helt och hållet Maya men hon ser i alla fall ut som henne. Undra hur Nate kommer att reagera på det, för det måste han ju få reda på...
 
#1 - - Angelica Wåhlin:

Tack för tips!