Recension: The christmas chronicles

I år släpper Netflix fyra julfilmer, The Holiday Calender (2 november), The Princess switch (16november), The Christmas Chronicles (22 november) & A Christmas Prince: The Royal Wedding (30 november).

Den här gången har jag sett på The Christmas Chronicles (en film kvar nu), hade inte så stora förväntningar men jag blev postivt överraskad måste jag säga!

Vad tycker jag om filmen

Efter att ha sett på trailern till denna film så var jag väll inte överdrivet pepp på den här filmen, trodde det skulle vara en helt vanlig julfilm som inte överraskade mig alls. Men så fel man kan ha. Det här kommer bli en framtida klassiker, det är jag nästan säker på. Alla behöver en Kurt Russel som jultomte helt enkelt, för han gjorde verkligen tomten rättvis tycker jag. Gillar hans version kan man säga. Sen får vi inte glömma tomtenissarna, så otroligt superduper söta. Det är inga människonissar utan animerade nissar och det gillade jag faktiskt att dem var.

Gillar också handligen i filmen. Den handlar om en familj som älskar att fira julen tillsammans, men så dör pappan och då är det inte lika roligt att fira jul tillsammans längre. Mamman måste jobba, så barnen Kate och Teddy måste spendera den 24:e december själva. Då dyker såklart tomten upp och tillsammans hamnar dem mitt i ett äventyr. I TRAILER I

Betyg

3,5/5. Gillade allt med den här filmen, tomten, nissarna, handlingen. Men framför allt så skrattade jag när jag såg på filmen. Kommer säkert se om den här filmen varje jul hädan efter!

#1 - - Alice: