Sammnfattning - LUCIFER SÄSONG 2


Den här säsongen var lika bra, om inte bättre, än den första. Vi får lära känna några nya karaktärer som behövdes för att föra handlingen framåt.
Tänk vad fel jag hade om Lucifers mamma, jag trodde hon skulle vara "the big bad" men hon var inte alls arg på honom som Lucifer trodde. Det kanske inte slutade så bra för dem två, hans mamma var verkligen speciell men framförallt manipulativ och det var nog där allt tillslut gick fel.
Lucifers och Chloes relation utvecklades till det bättre och sakta men säkert började de få känslor för varandra, även fast dem både kämpade emot till en början. Det ser dock inte så ljust ut för dem. I sista avsnittet blev Lucifer nedslagen och vaknade sedan upp i öknen med sina vingar fastsydda på sig själv igen. Antagligen kommer det bli en del i handlingen i nästa säsong.
Det bästa med den här säsongen var helt klart alla relationerna. Lucifers och Chloes, Trixie + Maze, och deras terapeuts relation till hela familjen. Det är nog det som gör denna serie bra, men det som knyter ihop allt är Lucifer och den han är trots att han är djävulen.
I nästa säsong vill jag bara att han inte ska ha lika otur med sin familj. Han dödade sin bror, han bråkade med en annan bror och hans mamma var inte alls bra för honom och hans pappa behöver vi inte ens nämna.
Hoppas bara Lucifer inte har tagit allt för mycket skada med tanke på vad som hände i denna säsong och att han fortsätter utvecklas i säsong 3. Men om jag ska vara ärlig så ser det rätt så mörkt ut för honom, fick den känslan i slutet av det sista avsnittet, men jag har haft fel förut så...