Nytt filmprojekt / Mortal Engines

Den här nyheten måste jag helt enkelt skriva om, bloggtorka eller inte, Peter Jackson (sagan om ringen, The hobbit) har ett nytt filmprojekt på gång. Mortal Engines, heter projektet, en film som baseras på författaren Philip Reeves bokserie Predator Cities.
Jag menar, kolla bara på bilden ovan, häftig va? Och historian verkar vara väldigt annorlunda. Den kommer att handla om en framtida värld där storstäder rullar runt på hjul i jakt på resurser. Bara där hajar man till, det har jag aldrig hört talas om förut. Så det ska bli spännande att se hur Jackson väljer att berätta denna annorlunda historia. Men Jacksom gör sällan misstag (enligt mig själv), så detta ser jag verkligen fram emot att när den kommer ut. Vilket verkar vara december 2018. 
 
Någon mer än jag som är PEPP på denna nyhet?