Mina första tankar om...

I går började TV4 visa den norska tv-serien Valkyrien som handlar om läkaren Ravn och den korrupta civilförsvararen Leif. Leif driver en illegal underjordisk klinik där Ravn hjälper kriminella och andra som inte vill uppsöka sjukhus samtidigt som han försöker hjälpa sin fru som har en dödlig sjukdom. 
 
Jag måste säga att första avsnittet var rätt så spännande. Hade inga planer att kolla på den här serien men det blev så ändå, och nu jag tror nog att jag kommer ge den här serien en chans. Själva handlingen är bra. Karaktärerna gillar jag också. Leif är en spännande karaktär, som jag inte riktigt förstår mig på än, med tanke på allt snack om domedagen osv. Hur blev han så där?  Hoppas att dem fortsätter att berätta mer om hans historia i kommande avsnitt så att man kan förstå honom bättre. Den lilla tvisten i slutet av första avsnittet fick mig faktiskt att haja till ännu mer. Ska inte avslöja vad det är, men det gjorde i alla fall mig nyfiken att kolla vidare. Vad kommer hända härnäst? Det kan nog bli riktigt bra det här, men jag är inte säker än.