Mitt första intryck av : Absentia

 
Hela säsongen finns nu på viaplay. Jag har än bara sett på 1 avsnitt, men tänkte dela med mig av mina tankar ändå.
 
Jag har hört rätt så mycket bra om den här serien innan jag såg på den, så mina förväntningar var rätt så stora och tur nog så gillade jag det jag såg. Tyckte dem skildrade Emilys smärta på ett väldigt realistiskt sätt och man tycker verkligen synd om henne. För det kan inte vara lätt att komma tillbaka och upptäcka att sin man har gift om sig och hennes barn kallar den nya kvinnan för mamma. Jag skulle också bli hysterisk om det hände mig. Så jag  förstod när hon sprang ut från deras hus efter att ha träffat sin son för första gången.
Det första avsnittet var nog mest ett avsnitt för att presentera alla, nu återstår flera frågor som behöver svar. Den störta är nog, vem kidnappade Emily men en fråga alla nog vill veta efter att ha sett det första avsnittet, har Emily verkligen något med den döda mannen som hittades mördad att göra, dödade hon honom? Varför verkar hon inte minnas något?
 
Jag har ju bara sett på ett avsnitt, men det var ett bra avsnitt som gjorde mig nyfiken nog att fortsätta kolla. Sen så gillade jag Stana Katic i Castle, så det här ska nog bli en intressant serie att följa!