Bridget Jones

Då var det dags att prata lite om Bridget Jones baby som jag gick och kollade på bio på i lördags. Jag såg verkligen fram emot att se den här filmen och hade rätt så höga förväntningar. Filmen är inte baserad på någon bok och man får inte heller se Bridgets gamla "flamma" Daniel Cleaver (Hugh Grant) i filmen. Men det gjorde mig inte så mycket, istället hade dem tagit med Patrick Dempsey som spelar Jack.
Titeln på filmen avslöjar nog rätt så mycket vad som kommer att handla om i filmen, Bridget blir alltså gravid. Tvisten är att hon inte vet vem som är pappan. Är det Jacks barn som hon träffade och hade sex med på en festival eller är det Mark som hon träffade på ett dop och hade en natt tillsammans med? Förutom det här, får vi följa Bridgets på hennes jobb och hennes nya vänner och problem som kan uppstå om man heter Bridget Jones.
 
och vet ni vad? Jag skrattade mig igenom hela den här filmen, den var verkligen så förbannat rolig, så man kan väll säga att den överträffade mina förväntningar totalt. Förutom humorn så tycker jag dem fick till "känslan" i filmen som dem hade i de två andra filmerna, så man kände igen sig lite. Hennes vänner var med där i ett hörn, dem var inte med så mycket men precis så att man kom ihåg att dem var med i filmen. SÅ, jag kan inte hitta något som jag inte gillade med filmen. Av mig får den 4/5 solar :)
#1 - - Emelie Karlsson:

Hugh Grant var det enda jag tyckte om med dessa filmer </3