Dead of summer

Nu har jag sett några avsnitt av Dead of summer som jag tipsade om tidigare i den här bloggen. Jag måste säga att jag verkligen gillar den här serien än så länge. Men jag måste erkänna att jag inte riktigt trodde på den här serien, det krävs så mycket för att det ska bli bra, och oftast blir det fel (i alla fall de serier jag har kollat på sistone). Jag gillar upplägget på serien, man får bland annat följa en av karaktärerna (per avsnitt) lite mer ingående, så att man får en bättre uppfattning varför dem gör som dem gör nu. Alla verkar ha någon slags hemlighet, eller så har det hänt dem något som de inte vill avslöja för varandra. Så jag ser verkligen fram emot fortsättningen. Första säsongen är på 10 avsnitt och det är nog en bra början, för det blir rätt så rörigt (och folk tappar intresset) om det blir för långa säsonger. Sen så tror jag inte att en sådan här serie skulle bli så bra om den var på 23 avsnitt eller mer!