Kick-ass 2

Nu har jag äntligen hunnit med att titta på Kick ass 2 - helt ärligt? Jag tyckte den inte riktigt var så bra som förra filmen var, vissa scener var så totalt överdrivna, man kan nästa kalla det scener ur en B-film. Men annars tycker jag faktiskt om den här filmen, den har riktigt fina moments, och det är ju mycket våld i den här filmen men det är ju en kännetecken för Kick ass, så jag gillar dessa scener ändå. Synd att det inte var lika mycket kärlek i filmen som det var i den förra.
 
Om jag måste välja mellan den första och andra filmen, som jag gillar mest, så måste jag nog ändå välja den första. Det är otroligt svårt att göra en bra uppföljare till en bra film (första filmen var faktiskt väldigt bra), bättre lycka nästa gång - kanske filmen får en uppföljare ändå?
 
Filmen får 2 ½ av 5 möjliga.