En sommarlista

Cloak and dagger foto:Marvel 

mitt schema just nu?
Det ser väldigt tomt ut just nu, inga nya serier förutom L.A´s finest som jag inte riktigt vet om jag vill fortsätta att kolla på än. Annars håller jag på att kolla klart på senaste säsongen av Blindspot (två avsnitt kvar bara). Men så här brukar det se ut varje sommar för mig nästan, kanske börjar titta på någon ny serie annars kommer jag att fokusera på mina maratonprojekt.
 
Mest besatt av just nu?
Good girls säsong 2. Vet inte varför men jag kan inte få nog av den serien just nu. Man kan lugnt säga att jag är BESATT!
 
På din att-se?
Säsong 2 av Cloak and dagger, säsong 2 av Marvel´s Runaways, The handmaids tale, Big little lies... listan är längre men det är dessa serier jag verkligen vill börja se på snart.
 
Good girls. Foto:NBC
 
Klassisk sommartv?
Deckare. Behöver inte vara någon särskild, men någon halvmysig deckare fungerar utmärkt på sommaren när man inte vill lägga ner all för mycket tid & energi på att titta på någon serie.
 
Tv-serier du saknar just nu
Förra gången jag skrev denna lista (här kan du läsa det inglägget) så skrev jag Stranger things, och jag måste nog säga att det fortfarande stämmer. Jag saknar den serien och längtar väldigt mycket på den nya säsongen ska komma ut.
 
Något som gör dig besviken
Även fast jag  vet att det nog är dags, så tycker jag ändå det är tråkigt att Supernatural kommer läggas ner efter deras 15:e säsong. Jag älskar ju den serien!
 
Tittar du mer eller mindre på tv under sommaren?
Mindre. På sommaren får jag andra rutiner, och då är inte tv någon prio för mig. Visst jag kollar på en del serier, men inte överdrivet många.
 
Tre tips på tv-serier till andra
1.Good girls. Det finns 2 säsonger av denna serie, du hittar den på Netflix
2.The society. Har just sett klart på den första säsongen, jag kommer fortsätta att titta om det blir en till säsong.
3.The rain. En dansk serie, väldigt bra, verkligen värd att kolla på. Finns också att se på Netflix.
 
The rain. Foto:Netflix
#1 - - Elin Bäckström:

Tack för tipsen, kul blogg du har!

Svar: Varsågod!Tack så mycket, det var kul att höra :)
kristin hedqvist