Filmrecension

Moxie
 
"Fed up with the sexist and toxic status quo at her high school, a shy 16-year-old finds inspiration from her mother's rebellious past and anonymously publishes a zine that sparks a school-wide, coming-of-rage revolution."
 
 
Moxie är baserad på en populär bok med samma namn. Amy Poehler står bakom denna rätt så mysiga ungdomsfilm. Den har fått lite blandade recensioner som säger både och, "mysig" blandas med orden "usel". Själv tycker jag den var underhållande, mysig som andra har beskrivit den och filmen tar upp viktiga problem. Men jag måste ställa mig frågan, sådan här listor som är en rätt så stor del av denna film, finns dem verkligen 2021? Är det en grej skolar gör fortfarande? Om du inte förstår vad jag menar för listor så se på filmen först!
 
Foto: Netflix
 
Rekomenderar jag denna film? Ja, för att vara en ungdomsfilm så tycker jag Amy Poehler har fått till det rätt så bra, den har något att säga och det tycker jag om. Filmen går att se på Netflix.