Recension av film

To all the boys : always and forever

"Senior year of high school takes center stage as Lara Jean returns from a family trip to Korea and considers her college plans - with and without Peter."

Då har man äntligen fått sen den tredje och avslutande delen av Lara Jean och Peter. Jag har redan läst böckerna så jag visste väll hur det skulle sluta men jag tycker ändå det är kul att se hur regissören har valt att visa filmen. De börjar när Lara Jeans åker till Korea, närmare sagt Seul för att komma nära henne och hennes systras kultur. Alla dessa scener var så fina och genomtänkta om man bortser från att man egentligen inte fick se så mycket från deras härkomst, inte egentligen.
När Lara Jean och hennes familj kommer tillbaka från sin resa börjar en annan resa när Lara Jean funderar över vilket college hon ska gå på tillsammans med Peter.

Det här är en riktigt myspys film, jag gillar den verkligen för jag tycker verkligen om Lara Jean och Peter som par. Om jag ska vara ärlig så händer det inte så mycket i filmen, inte det som man är van med i de två tidigare filmerna. Så var det i den tredje boken också, så egentligen är det ingen nyhet. Vissa kanske tycker det är tråkigt men jag tycker den är precis vad vi kan förvänta oss. Visst, Lara Jean och Peter hade sina problem men det var inga problem som inte gick att lösa. Sen blev de inte heller störda av någon kille som försökte ta sig in i Lara Jeans liv...

Vet ni vad jag saknar med allt det här nu när det är över? Jo, att vi inte får reda på hur det gick för Lara Jean och Peter när de började på college. Slutade allt lyckligt, eller gick dem i sär? Vad hade ni önskat om historian hade fortsätt. Ett lyckligt slut eller ett break-up? Vad hade varit mest realistiskt?