Sammanfattning v.43

Nu tänkte jag börja med mina sammanfattningar igen. Får se hur många serier det blir i slutändan som jag skriver om, vet att det släpps någon i november jag vill se på också. Dessa serier nedan var de jag såg på i förra veckan. Var lite blandade tankar, en serie är jag verkligen glad över att jag började se på!
Lyckoviken 1x01
Det här är verkligen en klassisk svensk serie som handlar om... mord. Man kan säga att detta är deckare som vi har sett x antal gånger förut. Såklart händer det ett mord, människor i staden har hemligheter och huvudkaraktären kommer tillbaka till den lilla staden Lyckoviken efter att en i familjen har dött, och som slutar med att hon stannar kvar. Känner ni igen er? Då har ni nog sett denna serie förut men med andra titlar. Kommer dock ge den här serien en chans. för visst var den lite bra ändå... den var lite småmysig. Det är väll inte direkt någt fel med svenska deckare men om man ska göra en helt ny serie kanske man ska försöka stå ut lite i alla fall. Få se om denna serie lyckas med det!
 
Björnstad 1x01 + 1x02
En till svensk serie som jag har kollat på, och den är verkligen min smak! Det händer inte så ofta att jag verkligen gillar en serie men den här gillar jag väldigt mycket. Kanske ska säga att jag inte har läst boken som denna serie är baserad på, så jag kan bara kommentera utifrån serien. Ibland tycker jag att man jämför bok med serie och bara blir besviken. Har själv kännt så x antal gånger!
Tillbaka till själva avsnitten, tycker dem presenterade alla på ett mycket bra sätt och det kändes realistiskt. Ser fram emot nästa avsnitt med tanke på vad som hände i avsnitt 2, för herregud... det här kommer bli kaotiskt, det känner jag på mig! Avsnitten släpps på söndagar på Hbo nordic.
 
Foto: HBO nordic. Björnstad
0 kommentarer publicerat i Serier
Taggar: björnstad, hbo, hbo nordic, lyckoviken, viaplay