Recap - säsong 1 av Nancy drew

 
Nancy drew S1Ep18 (säsongsavslutning)
Nancy är i chock efter det omskakande mordet men håller sina känslor i schack för att hitta mördaren. Samtidigt försöker Geroge att komma över sina relationsproblem som hon har märker att hon har och talar med Ryan för att få ett avslut. Nancy får tillslut reda på vem mördaren är och att mördaren egentligen var ute efter Nancy hela tiden. Mot slutet upptäcker Bess något kusligt om sin släkts historia som kanske har att göra med förbannelsen som gänget haft problem med.
 
 
Kommentar
Nu är det över för den här gången, vilket alltid är tråkigt om man gillar en serie, och jag har verkligen gillat Nancy och hennes gäng. Jag kommer ihåg att jag gillade de två första avsnitten, att de var spännande. Nu i efterhand kanske serien inte var så bra i början som jag trodde. Något förändrades dock, jag tror det har att göra med att jag lärde känna karaktärerna bättre, framför allt vår huvudperson Nancy. Hon är en duktig detektiv, men har problem som alla andra och det är nog lätt att relatera till. Avsnitten blev bättre och bättre längre in i säsongen och mot slutet längtade jag efter att nya avsnitt skulle komma ut för att det var så bra. Överlag en riktigt bra säsong, bra hemligheter med tvister som jag inte såg komma och ett slut som får en att vilja ha mer.
 
Nästa säsong
Det finns en hel del att ta tag i, allt där här med Nancy och hennes förflutna måste tas upp mer. Kommer hon kunna förlåta sin pappa och hur kommer hennes relation till Ryan att bli? Kommer Geroge och Nick att fortsätta att vara tillsammans eller kommer det inte att fungera? Och tillslut hur står det egentligen till med Marvins historia, den släkten är verkligen komplicerad, där finns det verkligen mycket mer att berätta!