Recap avsnittet 1 av Stargirl

Stargirl 1x01 "Pilot"
 
"Teenager Courtney Whitmore joins the Justice Society of America. Based on the character from DC Comics."
 
Igår hade Stargirl premiär på Hbo nordic och jag måste säga att jag är nyfiken på denna nya serie. Courtney Whitmore flyttar med sin familj till Nebraska från L. A, hon upptäcker tidigt hur mycket staden är annorlunda från L.A, i skolan hamnar hon direkt i trubbel och hemma bråkar hon med sin mamma. Plötsligt upptäcker hon en avlång stav som glöder men som också verkar leva, den har dessutom magiska krafter. När hon blir upptäckt av en person, som inte är en hjälte, blir hon nästan dödad men kommer i sista sekund undan.
 
Jag tycker den här serien verkligen har en möjlighet att bli en riktig bra serie, jag gillar karaktärerna än så länge och handligen verkar kunna bli bra. Nu har jag bara sett ett avsnitt, så jag vet inte hur jag känner om 3 avsnitt men jag har en bra känsla inombords! Jag tycker verkligen ni ska ge serien en chans!
 
Foto: DC Universe