recap #22 v.11

✍ Nu ser det ut som det ska igen med mina sammanfattningar, min favoritserie Legacies är tillbaka och jag är mer än glad. Ska bli kul att få se vad som händer med alla nu, med tanke på hur det senaste avsnittet slutade.
 
Nancy drew 1x14
Det hände mycket i det här avsnittet, allt ledde fram till vem som dödade Tiffany MEN det är fortfarande något som inte stämmer tycker jag. För i slutet när Nancy tittas till av ambulansen försvinner mördaren. Är det någon mer som ligger bakom Tiffanys död? Och den stora frågan är väll ändå, vem dödade Lucy Sable?
 
Legends of tomorrow 5x07
Encoren i detta avsnitt är Daimen Dark som vill hälsa på sin dotter Nora. Ray som vill fria till henne får sina planer krasade när Daimen dyker upp. För att inte göra honom arg ljuger Nora om sitt liv för honom men det slutar inte särskilt bra och särskilt inte för Nora och Ray.
 
Manifest 2x09
Jag gillar det här avsnittet, det var ett händelserikt avsnitt och känns verkligen som de har kommit någon vart nu. Nu är jag bara orolig för Saanvi, tänk om hon fortsätter leta efter ett botemedel mot dessa kall, vad kommer hända med henne då? Hoppas hon inser hur farligt det kan bli med tanke på att hon började tappa minnet av serumet hon hade gett sig själv.
 
Legacies 2x14
För att ta itu med en traumatisk upplevelse föreslår Emma att Hope, Lizzie, Josie, MG & Rafael genomgår en simulation som för dem till en svartvit black noir värld. När dem kommer dit ändras reglerarna och istället för att ta itu med deras senaste upplevelse tvingas de att kämpa emot en okänd mördare som försöker döda dem. Kan inte direkt säga att jag blev förvånad när man fick reda på vem som mördaren var om man tänker på hur förra avsnittet slutade.
 
Foto: Legacies