Recension: Tiny Pretty Things

Foto: Netflix
 
Tiny Pretty Things säsong 1
 
"Follows the world of an elite ballet academy, and charts the rise and fall of young adults who live far from their homes, each standing on the verge of greatness or ruin."
 
Jag var först lite tveksam om jag skulle ge den här serien en chans eller inte, men en kväll hade jag inget jag ville se på, så jag bestämde att kolla på serien ändå. och jag ångrar inte att jag började kolla.
Serien handlar om dans, det händer inte allt för ofta i de serier jag brukar kolla på, så det är alltid kul att se på en serie med en "ny" handling. Valet av skådespelare föll mig i smaken, trots att deras repliker i vissa scener inte kändes 100 % alla gånger. Det kändes som att dem spelade över i vissa scener och vissa gånger trodde jag inte på vad de sa till varandra. Ibland kändes det också som jag hade missat någon avgörande del men när jag spolade tillbaka visade det sig att de bara hade hoppat över vissa scener utan att berätta om det.
Såklart är serien full med drama, dessa ungdomar kan inte ha det lätt och att ha lärare som är allt annat än snälla måste vara tufft. Dessa ungdomar får verkligen vara med om mycket!
 
Foto: Netflix
 
Överlag måste jag säga att jag gillade Tiny Pretty Things. Den har allt som en bra serie behöver. De kanske inte höll hela vägen ut men för mig gör det inte så mycket. Som serien slutade finns det anledning till en till säsong. För vissa karaktärer fick nog inte det avslut dem hade behövt och mordet på en person gör i alla fall mig lite nyfiken. Vem dödade hen och varför?
 
Om du själv vill se på serien finns den på Netflix.