Recension: Chilling adventures of Sabrina del 2

Handling: "As her 16th birthday nears, Sabrina must choose between the witch world of her family and the human world of her friends."
Visas på: Netflix
Antal avsnitt: 9
Längd: ca 60min
Trailer: HÄR
 
foto: Diyah Pera/Netflix
 
Vad tycker jag om serien
 
Det bästa: Karaktärerna. Vilka härliga karaktärer det finns i denna serie. Självklart måste jag nämna Sabrina, hennes resa i denna del var bra. Trodde i första delen ("säsong 1") att hon skulle bli "ond" när hon fick sina krafter. Men hon förändrades bara lite gran. Hon är dock ingen jag skulle vilja slåss emot, för den tjejen kan verkligen slåss för det hon tror på. Även fast jag tycker att Sabrina och Harvey var söta tillsammans så måste jag säga att hennes förhållande med Nicholas Scratch ändå var en höjdpunkt denna gång. Sen att det inte slutade så bra är en annan sak, jag tror att dem kan lösa sina problem.
 
Det sämsta: Vet faktiskt inte om jag tycker denna säsong hade så många problem. Jag älskar verkligen karaktärerna och handlingen... Det måste väll ändå vara ett gott tecken?
 
foto:Diyah Pera/Netflix
 
Betyg
 
4/5. Den har allt en bra serie behöver. Karaktärer som man lätt tycker om, en handling som inte uttråkar en och en fortsättning som gör en nyfiken. Kommer dem att hitta det dem söker efter?