Mitt första intryck av :

 
Manifest
 
Vart kan du se serien
 
HBO Nordic.
 
Handling
 
"After a turbulent, but routine flight, the passengers and crew discover the world has aged five years, yet no time has passed for them, and soon a deeper mystery unfolds."
 
Vad tycker jag om det första avsnittet
 
Tyckte att det gick lite väl snabbt alltihop, jag skulle ha uppskattat ett saktare tempo för allt hände verkligen på en gång. Det kanske är det sämsta med detta första avsnitt, men det är långt ifrån dåligt heller.
Jag är i alla fall nyfiken på vad som egentligen hände med dem. Hoppas det bara inte blir en ny Lost serie för det finns bara en Lost och det skulle bara bli tråkigt att följa en till sådan serie. Det måste finnas en mening varför dem försvann och jag antar att man fick några ledtrådar om det in det här avsnittet. Jag undrar också över varför Michaela och Ben kan höra röster efter att ha varit på det där flyget. Med hjälp av dessa "röster" hjälpte Michaela rädda två barn som var försvunna. Så vad det nu än är som ligger bakom detta så verkar den vilja hjälpa. Men efter explosionen i slutet av avsnittet så antar jag att det inte kommer bli så lätt att lista ut allt.
 
 
 
 
Magnum P.I
 
Vart kan du se serien
 
Viaplay
 
Handling
 
"An ex-Navy SEAL returns home from Afghanistan and uses his military skills to become a private investigator in Hawaii."
 
Vad tycker jag om det första avsnittet
 
Jag tycker det var ett helt okej avsnitt, det var inte det bästa avsnittet jag har sett, långt ifrån. Men det var inte heller det sämsta. Har lite svårt att placera serien, för vissa delar av avsnittet gillade jag. Kanske dröjer det innan serien hittar sig själv eller så går det inte att rädda, det får nog tiden avgöra. Det jag gillade mest var nog Magnum och Juliett Higgins och hennes 2 hundar. Det var lite smårolig att se hur allt gick till mellan Magnum, Juliett och hundarna. Annars vet jag inte om jag gillade avsnittet, eller själva fallet, tycker allt gick lite för lätt och det var inte alls spännande. Kommer dock ge den här serien några avsnitt till innan jag bestämmer dess öde.
#1 - - Emma Engström:

Vad roligt att få veta lite mer om vad du tycker! :D