Sammanfattning v.42

 
A Discovery of witches 1x05
Ysabeau försöker övertala Diana att inte vara tillsammans med Matthew, men misslyckas med sitt uppdrag. Efter att undersökt inbrottet som visade sig ha begåtts av häxor återvänder Matthew till Frankrike och Diana. Inget kan hålla de två ifrån varandra och det gör mig inte ett dugg. För f*n vad de två passar bra ihop,  vilken kemi dem har alltså! Diana blir i slutet av avsnittet kidnappad, så får se hur nästa avsnitt blir.
 
Blindspot 4x01
Det var ett helt okej första avsnitt, men jag vet inte vad jag tycker om att Jane är "ond" nu. Vill ha tillbaka gamla Jane, så hoppas dem inte drar ut det allt för länge. I alla fall att gänget får reda på vem hon har blivit. Sen allt med Zapata, jag förstår inte varför hon har gått över till den andra sidan? När började hon känna så liksom? Saknar redan Roman, han är ju med men bara som hallucinationer. Inte lika kul! Det ska dock bli intressant att följa denna serie, för jag tycker den har fått lite av en nytändning. Hoppas dem gör det bra bara!
 
Manifest 1x04
Jag blir allt mer investerad i den här serien, den intresserar mig rätt så mycket med allt som händer dem. Man vill ju veta vad som egentligen hände dem på det där flygplanet. Sen så har jag också verkligen fastnat för karaktärerna, i alla fall Ben och Michaela. I det här avsnittet kom det väll inte upp några nya frågor, men synerna som dem får hjälpte Michaela och Saanvi att rädda en man trots Michaelas misstag i början av avsnittet.
 
Lethal weapon 3x04
Jag gillar Cole mer och mer för varje avsnitt som går, tycker han passar jättebra in i den här serien. Roger är precis som han alltid är, lite små irriterande men man börjar vänja sig vid hans sätt att bete sig. Ett tag trodde jag nästan att han skulle dö, men Cole hoppade såklart in och räddade dagen. Det var faktiskt ett helt okej fall dem hade, det är nog bara bra att Roger kan göra fel ibland. Eller ja, han hade fel om ett mord men rätt person var bakom galler ändå.
 
Magnum P.I 1x04
Ett helt okej avsnitt, gillade Higgins vän som var med, men han gick tyvärr och blev dödad (såklart). Magnum blev misstänkt ett tag men allt löste sig och han hittade den som egentligen mördade Higgins vän. Finns inte så mycket mer att skriva då serien verkligen inte intresserar mig så mycket just nu.
 
9-1-1 2x02 
Det här var ett mycket bätrtre avsnitt än de första var, efter jordbävningen försöker dem rädda så många människor det bara går. Vilket var spännande. Det var så fint att se Eddies son också, vilken sötnos alltså. Annars kunde jag inte låta bli att tänka på hur förödande en jordbävning kan vara, tänk vad mycket som kan förstöras! Men än är inte faran över, men det tas upp i nästa avsnitt som jag inte har tittat på ännu.
 
#1 - - Flisan:

sv: ja den har kommit ut nu, men den hade inte det när jag skrev inlägget :P

Svar: Jaha, då var det mysteriet löst :)
kristin hedqvist