Det hände igen

Det här kanske är min nya grej? Att se på 2 filmer under en helg alltså, gjorde samma sak förra helgen också. Tycker det bara är positivt att jag har börjat kolla på fler filmer. Har alltid gillat att tittat på film, ni ska bara se på min filmsamling, så det här ser i alla fall bra ut! Hoppas det håller i sig också! 
 

Rough night. Komedi från 2017. Betyg 2,9/5
Det började lite segt men när allt kom igång var filmen rätt så underhållande. Tyckte inte riktigt Scarlett Johansson passade in i den här filmen men de andra gjorde en bra insats. Själva handlingen var ju rätt så annorlunda, dem dödad en man och försöker under filmen gång göra sig av med kroppen. Förklaringen hur alla inte hamnar i fängelse sen är bara löjlig och inte riktigt genomtänkt. Och för att i en hel film försöka göra sig av med en kropp så tycker jag dem helt och hållet glömde bort honom i slutet. Jag fattar inte, vad hände egentligen med kroppen?!
 
 
Dude (netflix). Drama/komedi från 2018. Betyg 3/5.
För det mesta så gillade jag den här filmen, men vissa delar förstod jag mig inte på. Vissa scener var bara äckliga och hörde inte alls in i filmen. Men andra delar gillade jag mer, bland annat Lucy Hale som spelar Lily. Tycker överlag om de övriga tjejer som var med också, men mest Lucys rollkaraktär. Så kanske jag gav den ett för högt betyg men jag gillade som sagt vissa delar. Vissa scener men framför allt tjejerna vänskap. Det är nog därför den får en 3:a trots allt! 
En kommentar publicerat i Filmer
Taggar: dude, netflix movie, rough night
#1 - - Lena:

Har motstridiga känslor mot denna film. Tyckte inte om trailern men samtidigt älskar jag Lucy Hale hahaha

Svar: haha, förstår det. Den är lite speciell, hade lite svårt att bestämma vad jag tyckte om den filmen :)
kristin hedqvist