Jordskott

Det är sällan som jag tittar på svenska serier överhuvudtaget, eller filmer för den delen heller. Men så kom Jordskott, en serie som varje avsnitt drar en miljonpublik. Jag har varit fast sedan första avsnittet och det är omöjligt att tröttna på den här serien, det går bara inte. Det är nog så att jag gillar Jordskott för den har allt som jag tidigare har saknat i en riktigt bra serie, sedan att den är svensk gör det bara ännu bättre. Den har det lilla övernaturliga, som inte riktigt syns så mycket till en början, men allt eftersom visar sig efter några avsnitt. Dem har gjort det så smart att man måste stanna och titta vad som händer. Hur kommer det sig att alla dessa varelser finns i Silverhöjd, och vad har Eva (huvudpersonen i serien) och hennes familj med allt det här att göra? Serien väcker så många frågor, det är väll det som gör serien så spännande, för det händer saker, som man kanske inte riktigt förstår till en början. Synd nog så är det inte så många avsnitt kvar, och att det inte är bekräftat för en ny säsong. Men jag kommer i alla fall sitta bänkad för de kvarvarande avsnittena och hoppas på att det kommer en ny säsong!
Vad tycker ni om det här serien?