Recension : ragnarök

Ragnarök säsong 1
 
 
Handling
 
I den lilla staden Edda flyttar två omaka bröder tillsammans med sin mamma tillbaka till den lilla staden som de många år tidigare flyttade ifrån när deras pappa dog. För en av bröderna, Magne börjar konstiga saker hända samtidigt som byborna får se hur den lilla staden börjar förstöras pga av klimatet och smältande glasiärer.
 
Vad tycker jag om serien
 
Detta fantasytonårsdramat föll mig verkligen i smaken, framför allt för att den handlade om nordisk mytologi. Som titeln på serien kanske avslöjar så handlar den om Ragnarök och för er som inte vet vad det betyder kommer här en kort beskrivning "Ragnarök Gudarnas sista öde eller Makternas Undergång refererar inom nordisk mytologi till en serie händelser, inklusive en avgörande strid, som förutspås leda till jordens undergång." källa.
Förutom det så gillar jag också karaktärerna, bröderna Magne och Laurits, de är verkligen som dag och natt men passar ändå rätt så bra ihop. Hela familjen Jutul passar bra ihop trots att de ska föreställe "bovarna" i serien.
 
 
 
Sen får jag inte glömma den förtrollande miljön, landskapet är verkligen förtrollande, nästan som man skull vilja flytta dit själv om inte staden var en fiktiv stad.
 
Betyg
 
4/5. Handligen, miljön och bra skådespelare gör detta tonåsdramat till något utöver det vanliga. Säsong 1 består av 6 avsnitt så jag han se klart serien på en helg. Jag fastande verkligen för serien och kunde inte sluta titta så den förtjänar verkligen det höga betyget. Hoppas nu bara på en fortsättning!