nyheter

foto:Disney
Netflix gör serie om Narnia
Jag läste böckerna när jag var yngre, jag har sett filmerna som kom ut 2005, 2008 & 2010. Så man kan säga att jag är lite av ett fan. Man kan alltid hoppas att netflix kommer klara av att göra en bra serie av det här. Jag kommer i alla fall ge serien en chans när den kommer ut. Det vekar dock som att serien inte har fått något premiärdatum ännu, men det är igång!
 
 
Planer finns för en ny Hunger Games-film
Författaren Suzanne Collins som ligger bakom Hunger Games böckerna kommer släppa en ny bok i maj 2020. Denna bok kommer att utspela sig 64 år innan händelserna i den första boken, det blir alltså en prequel och jag är mer än intresserad av denna nyhet. Jag har dock inte läst böcker utan har bara sett på filmerna. Så när jag läste att Lionsgate planerar att göra en film av denna bok blev jag faktiskt glad.
 
 
foto:Netflix
The rain får en tredje säsong
Det här blir dock seriens sista säsong, just nu vet jag inte vad jag tycker om det. Kanske det räcker men jag gillar ändå serien så samtidigt tycker jag det tråkigt att det inte blir fler säsonger.
#1 - - Dixi Wonderland:

Men varför ska de avsluta The Rain efter bara 3 säsonger :( Den är ju så jäkla bra! Hunger Games har jag aldrig tyckt om, förmodligen för att jag inte gillar Jennfier.L. Narnia kan bli riktigt bra :D

#2 - - Lena:

Åh du måste läsa The Hunger Games böckerna de är så bra. Suzanne Collins är en riktigt bra författare.

Så nyfiken på Narnia!

Svar: Kanske ska göra det då, alltid ute efter nya böcker att läsa :)
Jag med, hoppas netflix gör det bra!
kristin hedqvist

#3 - - Elsa:

Vad roligt att det kommer en Narnia-serie! Älskade filmerna när jag var yngre :)