Just nu

Just nu håller jag på att lyssna på Camilla Läckbergs nya bok En bur av guld, jag har ungefär 4 timmar kvar att lyssna men jag tänkte ändå skriva en liten text om vad jag tycker om boken just nu.
 
 
 
✍ Det är en bra, välskriven bok, har ett språk som jag fastnar för och Läckberg är verkligen inte blyg när hon skriver om man säger så. Faye, som är huvudkaraktären tycker jag om för det mesta, trots sina rätt så stora brister så kan jag inte låta bli att tro på henne och det hon försöker göra. Tycker om att att hon skriver om dåtid, nutid och också lite om framtiden. De delarna är bra gjorda utan att kännas förvirrande, man hänger lätt med i vilken tid man befinner sig.
 
Är den värd att läsa/lyssna på?
Ja, jag fastnade väldigt lätt för den här boken och lyssnade klart på halva boken på ungefär 2 dagar (ca 5timmar). Jag kunde helt enkelt inte sluta lyssna. Nu har jag inte lyssnat klart, så min åsikt kan ju ändras, men förhoppningsvis gör den inte det.