Recension : Stranger things säsong 3

Visas på: Netflix
Antal avsnitt: 8
Längd: ca 50min
Trailer: HÄR

Vad tycker jag om serien

Det bästa

Wow vilken säsong säger jag bara, det hände så mycket nytt i den här säsongen som man annars inte har sett i säsong 1 & 2 - och bara därför gillar jag den här säsongen så mycket! De nya karaktärerna var verkligen ett bra tillskott. Robin som spelas av Maya Hawke gör en bra debut och gör så att man verkligen hejar på henne. Hennes vänskap med Steve var jättefin trots deras olikheter. Förresten visste ni att att Maya är dotter till Ethan Hawke & Uma Thurman?
Eleven och Mike är verkligen så söta tillsammans, dem hade också lite problem och mest pga Jim Hopper. Även fast det han gjorde inte var helt och hållet okej så kan jag inte låta bli att tycka att Hopper är en riktigt bra beskyddande pappa! Lucas och Max "förhållande" var rätt så underhållande, ibland visste man inte ens om dem gillade varandra, men på något sätt hittade dem alltid tillbaka tillvarandra. Slutet av säsongen, herregud vad jag grät, tror det måste vara serien "bästa" slut trots allt hemskt som hände. De som dog... nej, vill inte att dem skulle dö. Och att se hur alla reagerade till det... Det var inte kul. Det ska bli intressant att se hur serien fortsätter eftersom några ur gänget flyttade, kommer dem fortsätta vara vänner eller kommer alla att förändras än en gång?

Det sämsta

Jag har inte mycket att påpeka som var dåligt med den här säsongen. Kanske hur dem valde att dela upp alla mer den här gången. Dustin och Steve hade verklige något annat på gång tillsammans med Robin. Övriga gänget hade sitt och Hopper och Joyce gjorde också saker på egen hand. Det var bara i slutet som dem gick ihop. Det kanske vara lite tråkigt men inget som störde mig allt för mycket.

Betyg

4/5. Det här har alltid varit en favoritserie hos mig, men den här säsongen stod ut (den slår inte första säsongen, men inte långt ifrån) och gjorde den till något extra. Jag har kommit fram till att 80-talet är verkligen något jag gillar, relationerna i Stranger things är något jag uppskattar men framför allt scienfiction. Brukar vanligtvis inte vara något jag gillar men här fungerar det jättebra!