Recension : Första säsongen av störst av allt

Handling: "När en tragedi sker i en av Stockholms rikaste förorter står en vanlig gymnasieelev, Maja Norberg, anklagad för mord. När händelserna från den tragiska dagen uppdagas avslöjas också privata detaljer om Majas förhållande med Sebastian Fagerman och hans dysfunktionella familj." källa moviezine
Visas på: Netflix
Antal avsnitt: 6
Längd: 45 min
Trailer: HÄR
 
 
 
Vad tycker jag om säsong 1 av Störst av allt
Jag har läst boken, så jag visste på ett ungefär vad den skulle handla om, men det gjorde inte serien sämre utan nästan bättre. För nu kan jag se tydligt vad som egentligen hände, i alla fall den där dagen i skolan.
Felix Sandman och Hanna Ardéhn som spelar Maja och Sebastian är otroligt bra i sina roller och gestaltar dem precis som jag har tänkt mig. Tycker egentligen att de flesta i serien passar bra in i serien och gör den rättvis, kanske jag har lite svårt att se William Spetz som Amir men det är mest bara för att jag vanligtvis inte brukar se honom i så seriösa roller.
Handlingen har dem fått till jätte bra, utan att ta bort allt för mycket ur boken och det gick fort att titta igenom de 6 avsnitten som fanns. Kan nästa tycka att serien var lite väl kort, men de 6 avsnitten vi fick var välgjorda och då kan jag väll egentligen inte klaga.
 
Betyg
4/5. Det är ett bra betyg som den verkligen förtjänar, för den har väldigt många bra egenskaper. Bra skådespelare, bra handling som fängslar en till den grad att man knappt vill sluta kolla. Om du vill titta på en svensk serie tycker jag verkligen du ska ge den en chans. Den har allt en bra serie behöver och lite till.
 
#1 - - Anonym:

Gillade verkligen den här serien, trodde dock att det skulle vara en twist i slutet när hon blev helt frigiven (liksom hon borde väl iallafall bli straffad för vållande till annans död??) och att det skulle visa sig att hon på något plan var med på det. Men hur som, så snyggt skapad serie!