Böcker jag vill läsa just nu

 
Red sister  
"At the Convent of Sweet Mercy, young girls are raised to be killers. In some few children the old bloods show, gifting rare talents that can be honed to deadly or mystic effect."

✍ Kommentar: Jag har blivit allt mer nyfiken på att läsa böcker på engelska och den här är en sådan bok, det finns 2 till böcker i samma bokserie som jag nog också kommer att vilja läsa om denna är bra. Grey sister & Holy sister heter dem.

 

 
The handmaid´s tale
"The Republic of Gilead offers Offred only one function: to breed. If she deviates, she will, like dissenters, be hanged at the wall or sent out to die slowly of radiation sickness."

✍ Kommentar: Ingen kan väll ha missat serien med samma namn som har blivit väldigt populär, jag har då inte det och tänkte det skulle vara kul att läsa boken innan jag börjar titta på själva serien. Ibland gillar jag helt enkelt att göra det.

 

 
Sovande jättar
"Deadwood, South Daktota. Den lilla flickan Rose cyklar i kvarteren nära sitt hem när marken plötsligt försvinner under henne. Hon vaknar upp på botten av en djup grop. Väggarna runt henne glöder av mystiska inristningar. Räddningspersonalen som kikar ner i hålet möts av en chockerande syn: en liten flicka i en gigantisk hand av metall."

✍ Kommentar: Den här boken låter som en bok precis i min smak, jag gillar mysterier och sådant som inte går att förklara. Kommer nog inom en snar framtid att lägga en beställning just denna bok! 

#1 - - Pauline:

måste ta mig tid att läsa mera

#2 - - Pauline:

blev fel i min länk

#3 - - Dixi Wonderland:

Jag vill så gärna läsa Störst av allt efter att ha sett serien. Med tanke på hur bra serien var så måste boken vara helt amazing :D

Svar: Ja, den boken är verkligen hur bra som helst. Tycker verkligen du ska läsa den!
kristin hedqvist