3 saker

Bild: Bits & Books
1 ljudbok jag lyssnar på 
Jag har börjat lyssna på böcker, oftast när jag har slutat jobbet och är påväg hem. Då bråkar jag ofta gå hem och då passar det perfekt att lyssna på en ljudbok. För tillfället lyssnar jag på Sovande jättar. I början tyckte jag den var lite svår att komma in i, men jag har börjat vänja mig i hur dem berättar historian och tror att den här boken kan vara riktigt bra. Har läst att uppföljaren till denna bok ska vara jättebra!
 
 
Bild: Brownie Harris/Hulu
1 serie jag kollar på
En serie ni bör kolla på är The act, det är en sann historia, som är baserad på en artikel i Buzzfeed 2016. Den handlar om Gypsy Blanchard, som bor med sin väldigt överbeskyddande mor som lyckas övertyga många att hennes dotter är sjuk i olika sjukdomar. När hennes mor Dee Dee blir mördad kommer det fram att det är hennes dotter som har övertalat sin pojkvän att döda henne. Jag tycker det är mest bara är synd om Gypsy, hennes mor älskar henne säkert men kanske lite väl mycket och det visas verkligen här. Hennes mor är sjuk och jag tycker det är konstigt att ingen verkar ha sett hur sjuk hon egentligen var. Om du vill se på den hittar du den på HBO nordic!
 
 
Bild: Merie Wallace  /  Courtesy of A24
1 film jag nyss har tittat på
En skådespeleska jag gillar är Saoirse Ronan, och hon är med i filmen jag nyligen såg på. Filmen jag tänkte skriva lite om är Lady bird.
Förhållandet mellan en mor och en dotter är inte alltid lätt och det får vi se i denna film. Christine eller Lady bird som hon vill bli kallad längtar bort från Sacramento, samtidigt som hon försöker komma överrens med sin viljestarka mor. Jag tycker den var snygg och bra skriven av Greta Gerwig. Jag gillar handlingen men framför allt skådespelarna i filmen. Tycker dem fick till dem rätt utan att överdriva dem. En film som jag tycker man måste se minst en gång i sitt liv.
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: lady bird, sleeping giants, sovande jättar, the act
#1 - - Dixi Wonderland:

Hört så himla mycket om The Act. Helt sjukt att många människor lever under fruktansvärda förhållanden men att ingen i omgivningen reagerar på att något kanske är fel?

Svar: Ja, det är verkligen så sjukt alltihopa. Förstår knappt hur en mamma kan göra så mot sin egna dotter.
kristin hedqvist