Sammanfattning v.43

A Discovery of witches 1x06
Jag gillade verkligen det här avsnittet, allting var verkligen perfekt. Diana blev kidnappad av häxan Satu som vill se hennes krafter. Matthew försöker febrilt att hitta Diana men hittar först inga spår efter henne och blir all eftersom mer desperat. Men tillslut återfinner Matthew Diana, men hon upptäcker i samma veva att hon kan flyga men det är inte allt. Det visar sig att hennes krafter hade blivit bundna, och det görs bara på häxor som inte kan kontrollera sin krafter och gör andra personer illa med dem. Så nu undrar alla, vem är Diana, egentligen? 
 
Blindspot 4x02
Jag gillar fortfarande inte att Jane (eller Remi, vet knappt vad jag ska kalla henne) är "ond", vill helt enkelt ha den gamle Jane tillbaka. Tänk om verkligen kommer döda Kurt! Allt med Zapata gör inte saker bättre heller, varför hon liksom? Vill veta på en gång varför hon gick över till den andra sidan. Jag vet inte om Kurt har misstänker att det är något fel med Jane, men jag tror han i alla fall har börjat se att något är fel. Själva fallet var rätt så intressant, men det kan bli bättre. Och sen måste jag nämna Roman, jag saknar honom fortfarande.
 
Manifest 1x05
Vi får några kortare ögonblick tillbaka i tiden som berättar hur Grace hanterade Ben och Cal försvinnande, men också hur Jared gick vidare med Lourdes. Tyckte det behövdes, särskilt Graces historia med den nya mannen hon träffade och hur deras relation blev tillsammans med Olive. Det finns fortfarande känslor där, hur ska Grace egentligen göra, vad är bäst? Sen fick vi också se Cals förmågor när Ben tog honom på ett äventyr, undra också vad han såg på flygplanet när alla verkade vara medvetslösa?
 
9-1-1 2x03
Det här avsnittet gillade jag verkligen, man kan säga att det blir bättre och bättre. Man fick följa alla när dem framförallt försökte rädda Hen som försvann efter efterskalvet. Men också fick vi följa Athena när hon hjälper till andra. Sen måste jag erkänna att jag grät en liten skvätt i slutet av avsnitt, för det var verkligen sorgligt att bevittna. Det är nog alltid lika känslosamt när en kollega dör.
 
Magnum P.I 1x05
Det är något med den här serien som får mig att inte ge upp, kanske att den börjar bli en aningen bättre annars vet jag inte varför jag fortsätter att kolla. TC frågar Magnum om han kan hjälpa honom rädda en av hans fotboll spelare vars pappa är anklagad för mord. Magnum hjälper såklart till men blir nästan osams med TC, tur nog blir dem vänner igen vilket var skönt då jag inte ser dem två som ovänner.