Recension: Det som göms i snö säsong 1

 
Handling
 
Ett mörkt, psykologiskt krimdrama, som bygger på en idé från Leif G.W. Persson, där Robert Gustafsson spelar polisen Peter Wendel som under flera års tid behandlats för depression efter sin brors död. källa
 
Vad tycker jag om den första säsongen
 
Jag tycker det är en annorlunda men mycket bra serie. Jag gillar framför allt Robert Gustafsson som spelar Peter Wendel, han är extremt bra och man är inte direkt van i att se honom i en sådan seriösa roller, men han gör det hur bra som helst och är väldigt övertygande .Övriga karaktärer föll mig också i smaken, dem passar ihop rätt så bra trots att dem är så olika. Den här serien är den som är mest verklighetstrogen, och det tycker jag bara är bra i en värld där det inte finns så många sådana serier.
En annan sak som var bra med Det som göms i snö är fallen, dem är inspirerade från verkliga fall och det är nog det som intresserar mig mest. Man känner igen sig lite i fallen, alla känner väll igen Sture Bergwall som dömdes för flertal mord utan några direkta bevis, eller vittnet? Det är en stor del av handlingen i serien och jag tycker dem gör det hur bra som helst.
 
Inför nästa säsong
 
Jag hoppas verkligen på att det ska bli en andra säsong, trots att det inte är bekräftat att det blir någon till säsong. Tycker det finns mycket mer att berätta och med tanke på hur sista avsnittet slutade så behöver i alla fall jag en till säsong.