Recension: Halloween 2018

 
 
Handling
 
"Laurie Strode confronts her long-time foe Michael Myers, the masked figure who has haunted her since she narrowly escaped his killing spree on Halloween night four decades ago." I TRAILER I
 
Vad tycker jag om filmen
 
Det här var bättre än jag någonsin hade trott, jag satt som på nålar delar av filmen och fick nästan blunda vid vissa tillfällen. För dem var inte fega när det gällde mordscenerna, för dem visar exakt hur han dödar människorna. Jag rekomenderar er att inte kolla på den här filmen själv, allra helst om du går på den på bio. Filmen överraskade mig dessutom, vilket alltid är ett bra tecken för många liknade filmer kan vara rätt så förutsägbara. Visst, den här kanske var det lite men inget jag störde mig på i alla fall.
 
Betyg
 
Dent var en spännande film, som hade en trovärdig och intressant handling med bra skådespelare, särskilt Jamie Lee Curtis som var fenomenal som Laurie Strode. Av mig får den en 4 av 5 möjliga.