Recension: Tomb Raider

 
 
Handling
 
"Lara Croft, the fiercely independent daughter of a missing adventurer, must push herself beyond her limits when she discovers the island where her father disappeared."
 
 
Vad tycker du om filmen
 
Jag hade inte så stora förväntningar på den här filmen faktiskt, trodde verkligen jag inte skulle gilla den men så fel man kan ha. Tyckte verkligen det här var bra. Jag gillar framför allt hur Alicia Vikander har porträtterat Lara Croft. Kanske att historian inte var den absolut bästa, men jag var aldrig uttråkad när jag såg på filmen, har annars lätt att bli det.
 
 
Det bästa/sämsta med filmen
 
Alicia Vikander är nog det bästa med den här filmen. Det är något med henne som gör henne speciell på något sätt, man vill se på henne, veta mer om henne. Hon är övertygande i sitt porträtt av Lara Croft.
Handlingen. Kanske inte den absolut bästa, den kunde ha varit bättre. Annars tycker jag den inte har så stora problem.
 
 
Betyg
 
3,5/5. Den hade fått en 4 om handlingen hade varit bättre!
#1 - - Flisan:

Denna vill jag se :D

#2 - - Dixi Wonderland:

Jag har inte sett denna än men ska absolut se den då jag gillade de första filmerna :D