Recension : Runaways säsong 1

 
Handling
 
"After discovering their parents are super-villains in disguise, a group of teenagers band together to run away from their homes in order to atone for their parents' actions and to discover the secrets of their origins."
 
 
Vad tycker jag om den första säsongen
 
Det gick fort att se klart på den här säsongen, tog mig bara några dagar men det var nog bara för att jag gillade vad jag såg. Kom lätt in i serien och fastnade för nästan alla karaktärer.  Gillar framför allt Gert och hennes dinosaurie, vilket par alltså!
Det som gjorde att jag tittade klart var nog för att serien verkligen gjorde mig nyfiken. För dem berättade inte allt på en gång. Till exempel, vad föräldrarna gjorde. Tyckte att det mest bara var konstigt att dem dödade de där personerna till en början. Men det fick ju sin förklaring, typ. Tänk vad människor kan göra för att få lite makt.
 
 
Inför nästa säsong
 
Jag hoppas på att i nästa säsong får vi veta mer om ungdomarna, men framförallt hur föräldrarna hanterar att deras barn har rymt. Var det verkligen dem som satte dit ungdomarna för mordet på den där tjejen? Eller var det Jonah? Undra hur dem tänker. Annars så undrar jag om det kommer det att bli något mellan Gert och Chase? Undra om Nico verkligen har känslor för Karolina eller om hon känner något för Alex fortfarande?  
#1 - - Josäfin Andersson :

så taggad på att se säsong två!! Gillade verkligen denna serie :D