Recension Ready Player One

Vad heter filmen
 
Ready Player One
 
 
 
Handling
 
"When the creator of a virtual reality world called the OASIS dies, he releases a video in which he challenges all OASIS users to find his Easter Egg, which will give the finder his fortune."
 
Vad tycker jag om filmen
 
Det är något med den här filmen som jag verkligen gillade, kanske var det karaktärerna eller själva handlingen. Jag har svårt att sätta fingret på det, men jag vet att jag tycker om den här filmen. Det är en rätt så typisk film, med rätt förutsägbar handling men det gjorde mig inte ett dugg. Har nog alltid gillat filmer med bra slut och kommer nog alltid göra det.
En av sakerna som gör filmen så bra är nog karaktärerna, trots att man först inte vet hur dem ser ut på riktigt. Kanske var det så att när man fick reda på vem dem var som jag verkligen fastnade för filmen. För det gör så mycket för en film om karaktärerna är bra. Wade/Parzival är lätt att gilla, han är lite småtöntig men en smart sådan, gillar också tjejen som Wade gillar Samantha/Art3mis. Tycker dem kompletterar varandra bra. Sen får jag inte glömma hans vänner Aech, Sorrento & Sho. Gillar dem i den virutella världen men också i den riktiga. Trodde till exempel att Aech (som i spelat är en kille) egentligen är en tjej i verkligheten. Wade har bra vänner!
 
 
 
Betyg
 
3,5/5. Tycker det är ett rättvist betyg. Det är inte den bästa filmen jag någonsin har sett men jag gillar den mycket ändå. Den är verkligen värd att titta på!
#1 - - Dixi Wonderland:

Jag känner samma som du angående filmen. Inte den bästa man sett men absolut se värd :)