Recension Den blomstertid nu kommer

 
 
Handling
 
En  svensk katastrof film som lekar med tanken, hur reagerar Sverige under en attack? Alex kommer tillbaka till staden han växte upp i för att återförens med sin ungdomskärlek Anna. Men när Sverige blir attackerat ställs allt till sin spetts och man ställer sig frågan. Vem är det som attackerar oss och varför?
 
Vad tycker jag om filmen
 
Nu har det gått några dagar sedan jag sist såg filmen, jag behövde smälta allt innan jag kunde skriva något över huvudtaget. Det är absolut ingen dålig film det här, den har sina stunder som får en att rysa till. Jag tycker dock att introt är lite väl långt, för det dröjde allt för länge innan något hände överhuvudtaget. Kanske trodde jag att det skulle vara mer action, istället serverades vi karaktärerna känslor, deras inre kamp.
Jag blev faktiskt uttråkad tillslut, jag blev inte investerad i deras liv och tyckte mest att Alex var en jobbig typ som knappt hade någon empati för någon annan än sig själv. Det var väll tänkt att man skulle tycka synd om honom, visst, hans pappa var verkligen svår att leva med. Men det betyder inte att man kan gå runt och bete sig som en åsna, så jag tyckte inte synd om killen!
 
Det bästa/sämsta med filmen
 
Det bästa med den här filmen är alla action scener, vilka jag tycker var riktigt maffiga ibland - där har dem verkligen fått till det. Det sämsta med den här filmen är nog den tröga inledningen och huvudkaraktären Alex, jag orkade verkligen med honom i slutet. Det han gjorde mot sin pappa i filmen var verkligen inte okej!
 
Betyg
 
Jag har svårt att ge den här filmen ett betyg, samtidigt som jag verkligen gillar filmen så har jag också stora problem med den. så den får tveksamt 3/5 !
#1 - - Felicia :

Vill se!