Recension - Guardians of the galaxy

 
Handling:
"A group of intergalactic criminals are forced to work together to stop a fanatical warrior from taking control of the universe."
 
IMDb betyg: 8,1/10
Mitt betyg: 8,0/10
 
Vad tycker du om filmen?
Jag tycker nästan om allt med den här filmen. Från första scenerna med Chris Pratt karaktär Peter Quill, från det han var liten till han blev stor. Gillar särskilt scenen när han lyssnar på musik medan har går igenom något ställe fylld med små, läskiga smågnagare. Det är något speciellt med den scenen, jag gillar särskilt humorn som de scenerna frambringar.
Sen får jag inte glömma de övriga karaktärerna. Zoe Saldanas karaktär Gamora, tycker hon passar bra in i gänget och tillför precis det lilla extra. Hon är den där coola kickass tjejen helt enkelt!
Groot och Rocket är verkligen något extra, trots att Groot inte säger så mycket så tillför han mycket ändå. Han är stark och han räddade faktiskt hela gänget en gång!
Den enda som jag inte riktigt har fattat tyckte för, glömde faktiskt nästan bort honom, det är Drax. Även fast han var så där stark så gjorde han inget stort intryck på mig.
 
Gillar för övrigt storyn, tyckte det flöt på bra och det ska bli kul att få se på uppföljaren, trots att den kanske inte har fått lika bra recensioner. Jag vill såklart ge den en chans, så jag kan få min egna uppfattning om filmen. Så ni kan förvänta er en till recension inom en snar framtid.