Varje år

Imorgon är det den 1 december & på söndag är det första advent. Då börjar det. Jag hade tänkt börja julpynta, ställa fram min fina plastgran men framför allt kommer jag att se på så många julfilmer jag hinner med. Jag tjuvstartade lite grann i veckan med en julfilm men den räknas inte då den inte alls var i min smak.
 
Jag har som en lite tradition, där jag måste se vissa filmer, tycker det hör julen till helt enkelt. Mina favoritfilmer till jul är:
 
Ett päron till farsa firar jul - en klassiker, som när den kom ut inte fick särskilt bra recensioner, men jag tycker om den väldigt mycket ändå!
The santa clause - den första filmen gillar jag mest och är också en sådan där riktigt mysig julfilm.
Ensam hemma 1 & 2 - vem gillar inte känslan i de här filmerna. Får riktigt julkänsla när jag ser tvåan!
Jultomten är far till alla barn - här har ni en till klassiker, för det här måste väll räkna som en klassiker nu?
 
Brukar ni se på några julfilmer?
 
bildkälla/image source 1 / 2 / 3 
En kommentar publicerat i Filmer, Jultips;
Taggar: ensamma hemma, ett päron till farsa firar jul, jultomten är far till alla barn, the santa clause
#1 - - Celine:

Ser alltid på de tre första! Det är ju ett måste!

Svar: Ja, eller hur, tillhör julen på något sätt :)
kristin hedqvist