Gone Girl

I onsdag gick jag, min syster och faster på filmen Gone girl... det man kan säga om den filmen är att den är en sjuk film, en sjukt BRA film! Den var 2.30 lång men man vart ändå inte uttråkad på något sätt, man satt där och verkligen var engagerad hela filmen ut. David Fincher som regisserade filmen gjorde precis vad som behövdes för att göra filmen intressant, spännande, fängslande, och jag tycker att de som spelade huvudrollerna var perfekt för sina roller, särskilt kvinnan i filmen, Amy Dunne, spelade av Rosamund Pike fascinerade mig något enormt, vilken sjukt begåvad människa! Det är en film som väcker något inom en, något som man kanske inte visst fanns där. Så besök närmaste biosalong och titta på den du med, den är värd de där 149 minuterna, jag lovar.
 
Ni som inte har sett filmen så handlar den om Nick & Amy Dunne, när Amy mystiskt försvinner fösöker Nick desperat hitta sin fru, men allt eftersom tiden går börjar tecken på att Nick kanske inte är så oskyldig som han verkar komma till ytan. Snart börjar pressen, mot Nicks vilja, att märka att han kanske inte är så oskyldig som han verkar vara, vilket han desperat försöker motverka i kampen mot sanningen.
Filmen är baserad på en bok av Gillian Flynn!