Recension : Captain marvel

Handling
"Carol Danvers becomes one of the universe's most powerful heroes when Earth is caught in the middle of a galactic war between two alien races." ITRAILERI
 
 
Vad tycker jag om filmen
Captain marvel är en riktig bra film, med många bra komponenter som gör filmen till en fullträff. Jag har inget ont att säga om den då jag gillar närpå allt som händer i filmen. Vissa verkar inte gilla Brie Larson som spelar Carol Danvers / Captain marvel men enligt mig så passar hon perfekt i den rollen. Säg mig varför hon inte är perfekt i den rollen?
 
Den utspelade sig alltså på 90-talet om jag kommer ihåg rätt, innan alla andra hjältar kom fram och blev Avengers. Det var faktiskt Carol Danvers som gav Nick Fury inspiration att döpa just dem till Avengers. Sen var det rätt så kul att se honom umgås med den där katten (som egentligen inte är en katt), som sedan visade sig vara anledningen till att han tappade synen på sitt öga. Det trodde inte jag var anledningen!
 
En sak som kanske var lite onödig i filmen var Agent Coulson, kändes som dem bara slängde in honom i filmen för att man skulle ha ett ansikte som man kände igen. Lite onödigt men inget som stör mig allt för mycket.
 
 
Betyg
4/5. Jag tycker verkligen ni ska ge denna film en chans, om ni vill ha lite bakgrundinformation till hur mycket blev som det blev. Sen om ni bestämmer er för att se på denna film så efter att filmen är slut, vänta ca 2 minuter för då kommer en till scen som har att göra med den nya Avengers filmen som kommer ut i april.