Sammanfattning v.40

A Discovery of Witches 1x03
Diana och Matthew fortsätter att umgås, Diana bjuder till och med Matthew på middag trots att det finns dem som inte vill att dem ska vara tillsammans. Mr Knox försöker än en gång att få tillgång till boken men misslyckas igen. Tillslut bestämmer sig Matthew för att gömma undan Diana i hans hem i Frankrike. Ett till bra avsnitt, Diana upptäcker mer om sina krafter och hon verkar vara en mäktig häxa. 
 
Manifest 1x02
Det här avsnittet handlade mer om Ben, men Michaelas problem var också med på ett hörn. Det kan inte vara lätt att få reda på att sin kille har gift sig med sin bästa vän. Ben hjälper en annan som var med på flygplanet att rädda hans son som satt i fängelse. En skugga förföljer en av dem från flygplanet. Det är det enda man ser, en skugga, egentligen får man inte veta mer än det och det gör mig bara mer nyfiken. Vem eller vad är denna skugga? Tycker det var ett bra andra avsnitt, så den här serien kommer jag fortsätta kolla på!
 
Lethal weapon 3x02
Det här avsnittet var mycket bättre, man får lära känna Cole och vem han är som person. Roger verkar dock inte tycka om honom så mycket, han verkar inte alls förstå honom och hans sätt att jobba på. Som vanligt är inte fallen särskilt bra utan relationerna mellan karaktärerna och jag tror faktiskt Cole börjar komma in i gänget. Trish verkar acceptera honom på något sätt. Får se hur länge det håller i sig. Tror dem har fått en bra början trots det som hände i Rogers kök.
 
Magnum P.I 1x02
Det här ett till väldigt mediokert avsnitt, den enda som jag fortfarande gillar är Juliett och hennes hundar. Det kanske var en kul idé att Magnum fick leta efter en fisk, men hur det sen gick till... ingen bra handling alls. Vill gilla den här serien, kanske dem hittar sig själv i kommande avsnitt, men det måste hända snart för annars tror jag inte att den här serien kommer överleva särskilt länge till.
 
9-1-1 2x01
Det var ett helt okej första avsnitt, men jag måste säga att jag saknar Abby, tycker det kommer vara konstigt utan henne. 2 nya ansikten dök upp, bland annat Jennifer Love Hewitt som ska spela Bucks storasyster som kommer tillbaka till stan. Sen var det inte så spännande fall, men jag tror att nästa avsnitt kommer vara betydligt bättre med tanke på hur det avslutades.
 
#1 - - Alice:

Fick lite nya serier att kolla upp!

Svar: Vad kul att höra :)
kristin hedqvist