Recension

 
Malevolent
 
Handling
 
"Siblings Jackson and Angela run a profitable ghostbusting racket; swindling the bereaved with fake detection equipment and Angela's paranormal 'visions'. Hired to investigate a haunted old foster home, the team uncover its terrifying past: young girls brutally slaughtered, mouths stitched shut; silenced by a sadistic killer."
 
Vad tycker jag om filmen
 
Den här filmen överraskade mig rätt så ordentligt, trodde jag visste på ett ungefär hur handlingen skulle bli men så fel jag hade. Filmen hade sina brister, men inget jag störde mig på överdrivet mycket på. Tyckte den var lagom läskig utan att överdriva något. Tjejerna som hemsökte stället var läskiga med sina igen sydda munnar. Det som överraskade mig var det som hände i slutet av filmen, trodde verkligen inte det skulle hända och spökena försökte väll egentligen bara berätta för syskonen var som hade hänt dem. Den kanske inte fick ett lyckligt slut, eller det beror väll på hur man ser på det, det var inte det bästa slutet men jag kan nog ändå acceptera det.
 
Betyg
 
3/5. Det här är en film för dig som gillar spökfilmer med någorlunda bra slut.