Första intryck av

Chilling adventures of Sabrina
 
Vart kan du se serien
 
Netflix.
 
Handling
 
"As her 16th birthday nears, Sabrina must choose between the witch world of her family and the human world of her friends. Based on the Archie comic."
 
 
 
 
Vad tycker jag om serien
 
Jag hade rätt, den här serien är verkligen hur bra som helst. Det finns mycket som jag verkligen gillar med den här serien, bland annat staden dem bor i, det är verkligen som om halloween pågår hela tiden där. Måste också säga att jag verkligen har fattat tyckte för hon som spelar Sabrina, Kiernan Shipka, hon är utomordentlig bra i den rollen. Hennes fastrar, vilka karaktärer det är alltså. Älskar hon som spelar Hilda, men Zelda kommer inte långt efter. Hennes vänner är också några som kompletterar Sabrina på ett väldigt bra sätt, hennes pojkvän Harvey Kinkle passar också bra ihop med Sabrina. De två som par är så otroligt söta.
Den här gången har Sabrina också en katt, med namnet Salem, men den här gången kan katten inte prata. Det finns också en kusin (?) som heter Ambrose Spellman som inte kan lämna huset då han är fast där.
 
Tycker också att själva handlingen är bra, den är välskriven och spännande gjord.  Kan inte låta bli att undra om Sabrina kommer bestämma sig vad hon vill i den här säsongen (har sett på 5 avsnitt än så länge och än har hon inte gjort det), kommer hon lämna sina vänner för att gå på den där skolan, eller stanna kvar hos dem?
 
Överlag så gillar jag verkligen känslan jag får när jag kollar på serien, det här är rent ut  sagt (nästan) en fullträff. Längtar redan efter att jag får kolla på fler avsnitt. Så den här serien är verkligen värd att se på. Avsnitten är 1 timme långa men det märker man knappt av då varje avsnitt är lika intressanta och spännande. 
 
#1 - - Alice:

låter som en bra serie!

#2 - - Josäfin Andersson :

är halvvägs igenom och ÄLSKAR denna serie!! :D

Svar: Ja, tycker om den mkt jag med!
kristin hedqvist