Vad tycker jag om...

Jessica Jones, säsong 2.
 
 
Sen serien kom ut i torsdags så har jag hunnit se på 9 avsnitt (av 13), så det är nog ett första tecken på att jag gillar den här säsongen. Jag kom lätt in i serien, trots att det var ett bra tag sedan jag såg på den första säsongen. Visst, vi fick se henne i Defenders, men det är inte samma sak.
 
Den har ingen stor "skurk" i den här säsongen men det tycker jag inte gör så mycket, istället handlar mycket om Jessicas förflutna men framför allt vad som hände henne efter bilolyckan som dödade hela hennes familj.
Vissa detaljer, som till exempel varför hon har döpt sin byrå till Alias får vi reda på. Sen möter hon såklart nya ansikten, bland annat en kille men också en kvinna som har något med hennes förflutna att göra.
 
Nu återstår det ju några avsnitt, men jag kan nog redan nu säga att jag verkligen gillar den här säsongen och allt som har hänt, kommer att hända.
 
Jag tycker det är bra fortsättning på en redan bra serie. Gillar att hon möter en kille men också att vi fick reda på mer om henne och det var en del saker vi inte visste. Jag rekommenderar verkligen den här serien. Av alla andra Marvel serier som finns där ute är den här min favorit!