Mini Recension - Justice league

Handling: "Fueled by his restored faith in humanity and inspired by Superman's selfless act, Bruce Wayne enlists the help of his newfound ally, Diana Prince, to face an even greater enemy."
 

IMDb betyg: 6,7/10 
Mitt betyg: 6,0/10 
 
Vad tycker du om filmen? 
Jag hade höga förväntningar på den här filmen, såg den aldrig på bio men i helgen kände jag att jag ville ge den en chans då jag nyligen har fått filmen på blu-ray. Hade väll inte hört allt för bra åsikter om filmen, men jag vill ge min egna uppfattning om filmen. Var den bra? Nej. Vissa scener gillade jag, men överlag var det här inte bra. Gillade inte alls Ben Affleck som Bruce Wayne /batman. Och vad gjord egentligen flash i den här filmen? Tyckte inte han hörde hemma alls, han var mest i vägen hela tiden.
Jag måste säga att jag tyckte den var rätt så tråkig, även fast den var full med action scener så tyckte jag det var tråkigt. Tyckte inte heller teamet passade så bra ihop, sen vet jag inte vad jag tycker om Diana och Bruce? Hintar dem verkligen dem två som par? Vet inte om det skulle vara en sådan bra match!
 
Det bästa med den här filmen måste nog vara scenerna med superman, där i början när Lois Lane sörjde hans bortgång var fint att se. Sen när han kom tillbaka... JA! Snacka om att han är överlägsen de andra i teamet. Han krossade dem verkligen när dem just hade tagit tillbaka honom till livet!
 
Med det sagt så vill jag bara avsluta och säga att jag verkligen trodde på den här filmen, den hade potential att bli något men jag tyckte dem inte riktigt nådde fram hela vägen.