Vad tycker jag om Cloak & Dagger?


Handling "Two teenagers from very different backgrounds find themselves burdened and awakened to newly acquired superpowers while falling in love."
 
Tankar om nya serien Cloak & Dagger: Jag har än så länge sett på två avsnitt och jag måste säga att jag verkligen gillar det jag har sett. Gillar framför allt Oliva Holt & Aubrey Joseph som spelar Tandy Bowen och Tyrone Johnson. Tycker både om dem var för sig men också när dem är tillsammans. Där har dem lyckats bra.
Jag tycker också om att det inte bara är en vanlig tonårsserie utan har mer utav ett djup. Det tas upp lite allvarliga saker, som polisvåld och alkoholism. Tandy och Tyrone har sina problem. Tyrone som har förlorat sin bror och som pga har problem med sitt humör. Och Tandy som vars pappa är död och hennes mamma som har problem med alkohol och droger. Det slutar inte där, Tandy själv verkar ha problem med ett tablettmissbruk.
 
Som sagt så gillar jag det här, och längtar faktiskt efter nya avsnitt och det krävs mycket för att jag ska göra det. Du kan se Cloak & Dagger på Hbo Nordic. Nya avsnitt kommer på fredagar (om jag minns det rätt). 
#1 - - Emelie Karlsson:

Jätte bra första avsnitt!

Svar: Ja, eller hur. Hoppas det fortsätter vara lika bra!
kristin hedqvist

#2 - - Angelica Wåhlin:

Kanske borde ge den en chans :)

Svar: Det tycker jag verkligen du ska göra :)
kristin hedqvist