Resension: 13 reasons why, säsong 2

 
Vad tyckte du om den andra säsongen: I början hade jag faktiskt mixade känslor för den här säsongen. Den var så annorlunda från den första. Men allt eftersom så blev det bättre, bättre och bättre. Sen allt som hände där i slutet. Tänk vad mobbning egentligen kan göra med en människa...
Tycker att den här serien är så viktigt på många sätt och vis, den visar verkligen vad som pågår i dagens samhälle. För det här kan verkligen hända i det verkliga livet också.
13 reasons why kan vara lite svår att se på, så det är inte en serie för vem som helst. Har man svårt med sådant sen innan så kanske man ska hoppa över denna serie.
 
Det bästa med säsongen: Alla karaktärer utvecklades verkligen i den här säsongen (eller kanske inte alla då), för det mesta till den bättre. Jag trodde verkligen inte att Clay och Justin skulle komma överens så mycket som dem gjorde den här gången. Så det var fint att se. Så det bästa med den här säsongen var nog karaktärsutveckligen.
 
Det sämsta med säsongen: Kanske att allt var så annorlunda jämför med den första säsongen. Att jag inte riktigt kom in i serien förens avsnitt 4. Men annars så tyckte jag om den här serien lika mycket som den förra.
 
Betyg: 4/5. Tycker den förtjänar det betyget väldigt mycket.
 
Sista kommentar: Undra om det kommer en till säsong? Som jag ser det finns det en fortsättning, helt klart!
 
#1 - - Flisan:

sv: jamen eller hur den borde ha fått fler :D

första säsongen är ju så mycket bättre men spännande att de kmr en säsong tre nästa år :P

Svar: Jag läste om den nyheten nu imorse, vad kul att den blev förnyad!
kristin hedqvist

#2 - - Elsa:

Skäms lite, men jag har faktiskt inte ens sett säsong ett ännu... Känns som om jag är den enda i hela världen som inte sett 13 reasons why. Jag har alltid tänkt att jag ska se den "någon gång", men är bara aldrig det minsta sugen!

Svar: Du är nog inte ensam ska du se :) När jag först började kolla på serien kunde jag inte sluta. Den är bra, men tar ju upp jobbiga ämnen. Så det kanske inte är en serie för alla egentligen.
kristin hedqvist

#3 - - Celine:

Tror de just kommit ut med att det blir en tredje säsong! Tyckte faktiskt denna säsongen var mycket bättre än första! Hannah blev mer "mänsklig" i denna och man fick lära känna alla karaktärer så mycket bättre, älskar vänskaperna de har byggt upp med varandra <3