Recension - Jumanji: welcome to the jungle (nya)

Handling: "Four teenagers are sucked into a magical video game, and the only way they can escape is to work together to finish the game." I trailer I
 

Vad tycker du om filmen: Jag har hört mycket bra om den här filmen ett bra tag nu, så jag kände att jag fick lov att titta på den jag med. Jag måste erkänna att till en början så trodde jag att det här skulle bli en flopp. Men det verkar ju ha blivit en hit och jag måste säga att jag gillade den här filmen rätt så mycket.
 
Det bästa med filmen: Tyckte dem fick till en bra kombination av skådespelare. Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black, Karen Gillan & Nick Jonas hade bra kemi ihop. Gillar framför allt Jack Blacks karaktär som spelade Bethany. Se på trailern så förstår ni nog varför. Sen måste jag nämna att jag gillade att Alex bodde i Alan Parrish koja. Dem fick i alla fall med något för att hylla originalet, det var fint gjort!
 
Det sämsta med filmen: Jag har inte så mycket negativt att säga om filmen, men det finns en scen som var väldigt obehaglig att se på. Jag menar alltså när Spencer (Dwayne Johnson) & Martha (Karen Gillan) kysstes. Det behövde inte ha varit med överhuvudtaget! Har sett att många har reagerat på den kyssen, så jag är inte ensam!
 
Betyg: Filmen får av mig 3 av 5. Jag gillade filmen, men det var inte heller det absolut bästa jag någonsin har sett. Kanske hade jag lite för höga förväntningar på den här filmen, så kanske den fick lite sämre betyg bara därför. Men jag tycker den verkligen är värd att se. En bra fortsättning på en klassiker.
 
 Så här ser dem ut innan dem sugs in i spelet !
 
#1 - - Lena :

Gillade denna filmatisering. Trodde att den skulle bli en flopp precis som du sa men är positivt överraskad :)